Senaste nytt.

God kväll på er, alla nattugglor som sitter uppe!

Helgen har dragit mot sitt slut, vi spelar på den sista refrängen så att säga. Hela området där vi bor är nedsläckt och tyst. Bara jag och min brummande dator som håller oss vakna. Imorgon är jag ledig. Vilket jag varit hela vecka som gått faktiskt. Eller ja.. tentan skickades ju in i torsdags, och sen dess har jag fått läsa tre av mina kurskamraters tentor som jag ska vara diskutant på. Och detta är jag på onsdag. Så därför har jag fått vara hemma med detta arbete som inte varit speciellt ansträngande jämfört med tidigare kurser. Ganska skönt ändå att få en egen variant av höstlov, minns att jag saknade det enormt förra året, då blev det ju som en smärre chock för mig, 20 veckors plugg i streck är inget att leka med på universitetsnivå!

***

Idag drog jag mig till Mölnlycke igen för att vara det supportande lillasyster som jag är. Inte alls planerat idag faktiskt, med tanke på att mamma och pappa skulle iväg och lyssna på Ale Möller (?) inne i Göteborg under matchen. Men jag fick i alla fall gratis-skjuss hem till Kungälv utav Kalle tillsammans med storebror och Peter. Tack tack!

Väl under matchen så hamnade jag, konstigt nog, men en barnfamilj runt omkring mig. Jag var alltså omringad av dem, men mamman och pappan på varsin sida om mig och barnen på raden bakom. Mamman och pappan snackade om flyttfirma förbi mig och barnen viftade med sina Pixbo-flaggor så man fick i ansiktet. Och en pojke höll på att snubbla ner på oss raden nedanför... Nåväl, 6-2 till Pixbo mot AIK och jag är nöjd. Vilket jäkla tempo det var, det skulle inte förvåna mig om någon spelare skulle fått en tand utslagen, haha.. Galet. Nästa match spelar 14/11 och är även TV-sänt på tv4sport kl 19.15 - skriv upp det för guds skull, så kanske vi ses genom tv-rutan eller på plats i Wallenstamshallen!

***

Om drygt 3 veckor ska jag iväg till Ullared förresten. Det ska bli kul minsann. Tillsammans med mina vänner från klassen drar vi iväg en onsdag, och jag hoppas jag hittar lite julklappar då. Det hade ju varit skönt att kunna bocka bort julruschen så tidigt som möjligt. Sist jag var på Ullared har jag inte ens ett minne om, så längesen var det. Och det har aldrig varit köer varken in till lokalerna eller till kassorna när jag varit där, så jag hoppas vi slipper det även denna gången. Jag läääängtar!

***

Dagens klipp blir Nancy Sinatras musikvideo till låten "These boots are made for walking". Sjukt roligt att se sådana gamla musikvideos från förr, det är ju sån enorm skillnad i kvalitén mot idag kan man ju säga. Ändå finns det en gemensam nämnare mellan dessa gamla musikvideos och dagens, och det är lättklädda brudar som dansar loss. Jag gillar detta i alla fall, detta känns ju mer som ett pyjamasparty! Kul tycker jag!

Godnatt! /L



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0