En lördag i julens tecken!

Hej på er igen!

Idag har jag öppnat portarna för advent och julen. Det tog lite emot eftersom jag inte har någon som helst julkänsla i blodet (än). Det har ju regnat hela dagen idag vilket känns sisådär. Men jag har i alla fall fått gjort en hel del! Juldukar har plockats fram, jag har bakat två mjuka pepparkakor, tonat håret i en röd nyans, placerat ut adventsljusstakar och stjärnor och även hunnit med en adventsfika hemma hos storasyster med familj. Storskruttan fick dessutom följa med oss hem för att sova över.

Vad har annars hänt sen tisdags? Igår skaffade jag skype på min bärbara dator. Vi har förvisso skype på den stationära, men där sitter jag så sällan eftersom den laggar sönder mitt tålamod. så igår hade jag 2,5 timmar skypedate med mina damer Josefine och Matilda. Tror jag lade på vid midnatt någongång då mamma och pappa låg och sov...

I onsdags hade jag redovisning ja. Om barns erfarande och om variationens betydelse i undervisning. Kan man väl säga sammanfattningsvis. Det hela gick bra, även om jag kände mig grymt oförberedd. Men men, hela redovisningen var väl inget att hänga i granen om jag säger så. Och i torsdags låg jag hemma i mensvärk utan dess like och tittade på den fjärde filmen av Pirets of Carribean. Det stod att den skulle vara den bästa av alla fyra i serien. Bäst vet jag inte (har förvisso glömt bort de andra nästan) men klart en av de bättre! Och filmen kostade bara 139 kr på Ullared så det var det värt.

Nu ska jag se om jag kommer över lite kvällsmat, så ska jag titta på Så mycket bättre på Tv4 Play (eftersom mitt sällskap ville åka hem mitt i kvällens avsnitt..) Imorgon blir det städning av sovrummet, ser katastrofalt ut. Milt sagt. Och så ska jag iväg till Mölnlycke igen för att supportra min bror. Har riktigt kommit in i spelet nu, snart kanske jag vet vad powerplay och boxplay är för något... Det ser ljust ut!

Puss och kram!

Kommentarer
Josefine

Det var ju trevliga 2,5 timmar i alla fall så det var ju alltid positivt! ^^

2011-11-27 15:26:12
URL: http://josfinee.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0