Vissa människor blir man inte klok på..

Idag har jag och jenny varit i kungälv city och fixat presenter till vår kära granne och barndomsvän louise som tar studenten imorgon, GRATTIS! Tog en svängom in på Lindex. Tittade lite på badkläder, då tuttarna växt till sig sen förra sommaren. Tog med mig några bikinies in i provhytten och började prova. Mådde smått illa över att se hur fult dessa bikinies satt på mig. Försökte inbilla mig att det var helt och hållet Lindexs fel att deras bikinies satt åt helvete. Mitt i allt kom andra kunder i affären och öppnar dörren in till min provhytt utan att titta efter först om det står någon därinne. Inte en, inte två, utan TRE GÅNGER kommer det förbi tanter som öppnar dörren. Och därinne står ju lilla jag i en alldeles för liten bikini och mår dåligt. "Oj då, jag såg inte dina fötter" säger dem och fortsätter hålla i dörren tills jag tar tag själv i den och drar igen. Hade lust att säga något spydigt tillbaka. Typ "men om du böjer dig ner, kärring, så hade du nog sett att jag står på mina fötter härinne..". Och snälla du, lille tant som inte kan böja dig ner, knacka på dörren då! Man öppnar inte bara dörren sådär, och inte minst håller den öppen. Herregud. Hur är det möjligt att ha sån otur tre gånger om inom loppet av 10 minuter?

Tack och lov hittade jag något att ge till Louise imorgon. Och jag fick se Oh brother where are thou med Jenny, med en George Clooney från 2000. Yummie. Ännu gladare blev jag sen när jag läste att Carl Norén är klar för Allsång på skansen. Oh that's wonderful! En dag ska jag gifta mig med honom. Fast det vet han inte om.

Nu har jag målat mina naglar oranga och ska ta och äta kvällsmat innan The big bang theory börjar. Favoritserien för tillfället! Kan inte Leonard och Penny bli ihop någon gång?!

PS: Bögen som har varit med i Ullared-serien som gått på tv, han har tydligen fått något jobb på Maxi här i Kungälv, som skönhets-expert? Han var väldigt engagerad i mitt val av mascara. Han visste mer om smink än vad jag gör. Valet blev i alla fall One by one volum express mascara från Maybelline. Samma mascara som han själv använder. Häftigt va?..





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0