Tillbaka efter ett dygns baksmälla.

Festen hos storbror var grym! Jag hade jättekul med bra musik, massvis med nya människor, dansande och en hel del alkohol. Vid ett-tiden på natten till lördagen cyklade jag överaskande nog hem till mig igen. Hur jag lyckades ta mig hem med den akoholhalten jag hade i kroppen är ett under. Jag hade blandat hej vilt, vilket inte är så bra.

Resterande delen av dygnet räknat från det att jag kom hem ägnades åt att spy i en hink bredvid sängen. Såpass mycket och länge att när jag var helt tom i magen började jag spy galla istället. Som gult slemm typ, svinäckligt. Troligtvis det äckligaste jag varit med om i mitt liv. Man kunde riktigt känna vid vänstra delen av kroppen, i höjd med naveln, hur det bara skrumplades ihop när det var dags för en ny omgång att komma upp. Värst var det vid 12-tiden. Eftersom jag inte fick i mig någon frukost började kroppen berätta för mig att det var dags att få lite mat i magen. Men lite paranoid blir man ju, så jag blev rädd för att äta eftersom jag var stensäker på att det lär komma upp tillsammans med mer galla. Så dessutom höll jag på att svimma. Kändes ju bra.. Jag fick till slut i mig två smala strimmor bulle (haha vad annars? Älskar ju bulle!) Vid kl 15 på lördagen slutade jag att spy, alltså drygt 14 timmar efter första omgången. Så jag var bra shack matt, så något examensfirande med släkten för Joel kom inte på fråga för min del. Istället fick jag ligga själv hemma och vila upp mig. Gullig bror som man har så ringde han för att höra hur jag hade det och tipsade mig om att äta något salt som bacon. Tack storebror!

Idag mår jag dock betydligt bättre, och jag har fått i mig mycket mat så jag är glad och pigg, precis som vanligt. Mamma och pappa är ute på Tjörn och arbetar på sommarstugan inför midsommar. där ska de sova över inatt, så jag har hela huset för mig själv. Jag har hunnit sola, bäddat rent i sängen och kastat bort det tjocka duntäcket, lagat middag och se på reprisen av så ska det låta. Just nu väntar jag på Big Brother-finalen.

Lev väl och var försiktig med alkoholen!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0