Mimers Hus student

Finns det någon möjlighet att man kan få ta studenten igen?

Ni som vet och känner mig var säkert med när jag tag studenten förra året, 4 juni 2010. Bästa dagen i mitt liv so far. Kommer absolut vara bland top 5 sen när jag är gammal och sitter i min gungstol och minns tillbaka på mitt liv. Vilken glädje man känner i kroppen! Det är som stora vibrerande vågor som svämmar över inombords när man springer ut och ska upp på flaket och hoppa runt. Klassen har sitt lilla egna diskotek där. Spruta champagne på några stackare som står nedanför lasbilen. Skrika sig hes. Skrika vidare hur jävla fantastisk bra man är som faktiskt stått ut i tre år.

Idag var det mina kompisars tur att springa ut och ta del av denna magiska känsla som jag fick för ett år sedan. Självklart är man stolt över dem. Man vinkar glatt till alla studenter som passerar på sina flak och glatt vinkar dem tillbaka och hoppar och har sig. en sån här dag spelar det ingen roll om man inte känner varandra sen innan. Glädjen för ihop studenter och publik.

MEN (synd egentligen att klaga i detta inlägg, men annars hade det inte varit jag, haha). Varför hade inte vi som tog studenten 2010 någon storbildskärm för publiken som samlats på skolans parkering? Varför fick årets studenter ha på sig små lappar runt halsen som något slags färbevis, som dem dessutom tjänar 500 kr på om dem ger dessa lappar vidare till nästa års studenter? Var det inte tillräckligt med att årets studenter fick varsin bärbar dator av skolan, något som vi 91:or inte fick? Hhmpf. Allting kommer fram när vi är borta ur skolans korridorer.

Nä såhär va det inte tänkt att avsluta detta inlägg. Jag var precis på studentmottagningen hos min barndomsvän Louise! Jättegod mat av mamma Kristina, tack tack. Här kommer lite bilder från dagen!

 

 

Studenten 2010 - jag längst ner till höger!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0