Dag 5 - hur det känns att bli jagad av får.

God kväll!

Idag har jag haft väldigt ont i min högra höft. Den knakade till bra ordentligt igår kväll när jag låg på golvet (haha, fråga inte vad jag gjorde där..). Så ont att jag inte kunde gå alls till en början. Den var låst. Trodde den hade hoppat ur led. Vad som hade hänt vet jag inte, men jag har fortfarande ont. Trots det ville jag ta mig ut ur lägenheten idag, kan ju inte sitta härinne dag in och dag ut. Så jag bestämde träff med victoria och jenny idag igen. vi valde at mötas vid maxi vid kl 11 för att handla lite fika. Sen cyklade vi vidare till bohus fästning för att sätta oss ner och fika. Vi valde att först ta en promenad kring fästningen, och sätta oss på en bänk på vägen. Det visade sig att stigen runt om fästningen var en inhägnad med får som man kunde gå igenom. "Jaja, fåren är väl snälla annars hade dem väl inte varit lämpliga att ha här" tänkte vi. Så vi började gå med våra påsar längst stigen. Då börjar fåren förfölja oss och bräka. Lite läskigt var det men vi kunde lätt öka farten och gå i från dem. Vi hittade längre fram en bra bänk att sitta vid. Efter ca 10 minuter, mitt i fikat kommer hiela flocken gåendes bakom oss. "Sitt heeeelt stilla och tysta så kanske dem inte ser oss" viskade vi till varandra. Och det verkade funka , för två tredjedelar av flocken gick förbi oss. Men de tre sista fåren upptäckte oss och gick fram till oss ute på berget och norpade åt sig fika. Ett utav fåren hoppade till och med upp i jennys knä.. Herregud. Vi hamnade på tre olika ställen för att rymma därifrån. fåren följde efter oss allihopa. Jenny försökte snabbt packa ihop fikat, jag rörde mig bortåt men halkade över hela berget och kunde inte röra mig igen på grund av höften, medan 4 stycken av fåren kom gåendes mot mig bräkandes. Ett annat får upp åt Victorias bananskal som hon sprang ifrån och lämnade kvar på berget. Dessa får var inte sådär gulliga som man kunde tro. Aldrig att jag går till dem igen!

Ja halva mitt finger hamnade på linsen. Jag hade ju bråttom att fly..

Nå väl. Jag sitter just nu i lägenheten, levandes, och tittar på Livet på BB. Har inget annat för mig egentligen. Lite lagom uttråkad sådär. Jag är sugen på en promenad men det finns inte speciellt många alternativ till vägar att gå. Imorgon ska jag börja packa ihop mina saker så smått inför flytten hem på lördag. Eftersom det är midsommar på fredag lär jag inte ha tid till det då. Det ska faktiskt bli lite skönt att komma hem igen, hitta tillbaka till vardagen på tveten helt enkelt. Det är ju faktiskt inte så roligt att handdiska med en äcklig gammal disksvamp (nej, min bror har inga diskborstar i sin lägenhet..). Saknar också att komma till köket om morgorna och möta någon man tycker om som undrar om jag sovit gott under natten.

Men som sagt, en heldag i lägenheten kvar, ska njuta lite extra av den. Pusshej!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0