what a preformance!

Jag älskar att höra artister uppträda live. Dels för att man får det bekräftat att de kan sjunga utan autotune, och även att man får vara med och dela känslor och energi med artisten själv. Nedanstående klipp visar på två olika live-uppträdanden som jag tycker är underbara fast på två helt olika sätt. Första klippet är från Brit awards 2011 med Adele som sjunger Someone like you, en låt som berör en och går rakt in i hjärtat. Precis som snubben i början säger så det något av Adeles specialitet. Man känner henne inte men ändå lyckas hon skriva en låt och melodi som man kan ta till sig och beröras av. Skulle inte förvåna mig om folk gråter till detta. Celebriteter står ju upp när sista tonen har tagits. Summa kardemumma: Kärlek till Adele!

 

Nästa klipp är från Bilboard awards 2011 med Beyonce som sjunger om att tjejer äger världen. Hur länge tros hon ha tränat på detta liveframträdandet? bland det sjukaste jag har sätt, i en positiv anda såklart. Kvinnan har krut så det det finns över gott och väl! Titta och njut!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0