Jävla väder.

Äntligen hemma! Vilket jävla väder det har varit hela dagen, eller hur? I Kungälv har det skett en bilolycka mellan en personbil och buss och inne i Göteborg har man fått stänga av Älvsborgsbron. Översvämningar vid Fars Hatt i Kungälv också, vattnet är nästan uppe vid entrén. Sjukt. På Tjörn räknar dem med vindar upp till 36 meter per sekund. Jag hoppas att sommarstugan står kvar hel och oskadd bara, vi har ju fyra stucken sisådär 8 meter höga tallar ståendes vid husväggen. Förhoppningsvis står dem fortfarande där, haha...

Bild hämtad från aftonbladets hemsida.
Detta är Gamlestaden i Göteborg. Eller havet?..

I morse fick jag gå till tandläkaren på grund av att detnna galna storm ute för inte går det att cykla i detta. Dock regnade det inget. Då i alla fall. När jag hade kommit halvvägs började det spöregna. Och blåsa ännu mer. Ingen luva hade jag på min jacka, så jag fick dra över halsduken så gått det gick över huvudet istället. Hjälpte dock ingenting kan jag meddela. Såg ut som om jag tagit en dusch när jag kom fram tandläkarmottagningen. Tandsköterskan som skulle börja röntga mina tänder frågar mig skämtsamt "Oj, regnar det ute eller, hohoho..." och fortsatte: "Ja det är ju tur att man har ett jobb inomhus i dessa dagar, så man slipper bli så blöt som du blivit" Ja va glad för det du, kärring, tänkte jag. Nåväl, inga hål och tandläkaren berömde mig för "mycket fina tänder". Kul att höra, hade ju inte gärna velat borra eller dra ut tänder såhär dagarna innan ens 20-årsdag.

Sen var det bara att gå ut i rusket igen, ta första bästa buss till Göteborg och försöka torka bort dn rinnande mascaran så gott det går. Lite folk på bussen en dag som denna, skönt. Inne i Göteborg var det lika mycket pissväder som i Kungälv, om inte värre. Mötte upp mina favorittjejer för lite plugg med vårt fördjupningsarbete. Känns skönt att ha kommit igång med det nu, även om vi har lätt för oss att komma in på annat, haha. Vi satt i ca fem timmar innan jag mötte upp mamma vid Domkyrkan ett stenkast bort från skolan. Tillsammans tittade vi runt i några affärer innan vi gick och fikade på Festival inne i Nordstan. Pappa som hade ätit med några arbetskamrater inne i Göteborg mötte upp oss efteråt så vi fick åka i en uppvärmd bil hem. Superskönt. Även om det kändes emellanåt som vi skulle flyga av motorvägen vid Angeredsbron speciellt.

Nu är vi alla fall hemma i ett varmt hem, och snart börjar myskvällen Med varm glögg, godis och filtar tillsammans med fredagskvällen på TV. Förberedelserna inför morgondagens kalas är igång också, då främst genom att vi dukat vårt närmare fyra meter långa bord i köket. Jag och mamma stod säkert i en timma bara för att välja duk. vi var inne på Lagerhaus och Åhlens. Resultatet kommer ni få se här på bloggen snart, lovar. Supersnyggt, om ni frågar mig. Har en hel del att göra numer, läsa igenom en kursbok, välja kalaskläder till imorgon, baka tårtan, städa rummet. Hej va kul. Aja, bara jag får vara inomhus fortsättningsvis så ska jag inte klaga. Fatta va skönt det hade varit att vara hemma idag och glo på någon film eller något.

Trevlig fredagskväll!

Edit; Läser i skrivande stund en ny artikel på Aftonbladets hemsida om att en buss i Värmland har vält med ett helt innebandylag i. Cirka 18 personer befann sig på bussen och tio ambulanser är på plats. Detta är ju helt galet väder, sjukaste på länge. Hoppas alla klarar sig..

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0